آرتا سازه مرصاد
آرتا سازه مرصاد

اکثر مالکان کسب و کارها به شما می‌گویند راه اندازی کسب و کار موفق و پرسود هم به عنوان چالش برانگیزترین و هم پرسودترین راه‌ امرار معاش به حساب می‌آید. برای آنکه مالک موفق یک کسب و کار  باشید لازم است سخت کوشی و ایثار زیادی از خود نشان بدهید، اما به طور کلی بر یک سری از ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های کسب و کاری که از مشخصه‌های یک کارآفرین موفق هستند تاکید و تکیه داشته باشید. این ویژگی‌ها به همان اندازه که در فعالیت‌های روزانه جریان دارند در اصول پایه‌ای یک کسب و کار نیز جاری هستند و هر تصمیمی که کارآفرین می‌گیرد را به او دیکته می‌کنند. با دنبال کردن رهنمودهای زیر می‌توانید شانس تاسیس یک کسب و کار موفق یا بازگرداندن کسب و کار فعلی‌تان به مسیر موفقیت را افزایش دهید.

بخش ۱ ایجاد ذهنیت درست

۱. هر آنچه را که می‌دانید انجام دهید

یعنی، بهتر است کسب و کاری را شروع کنید که تمرکز آن بر چیزی باشد که در آن تجربه دارید. آن تجربه می‌تواند تجربه‌ی کاری قبلی باشد یا یک سرگرمی شخصی که آمادگی دارید آن را به یک حرفه تبدیل کنید. حتی اگر یک ایده‌ی کسب و کار در تئوری بسیار پرسود به نظر می‌رسید تا زمانی که از جان و دل به آن علاقمند نشده‌اید آن کسب و کار را شروع نکنید. درحالی که سود مهم است، اما احتمالا هر روز شما را در صدر نگه نخواهد داشت و باعث رشدتان نخواهد شد.

 

۲. با یک هدف خوب تعریف شده آغاز کنید

در حالی که مزایای مالی مالکیت کسب و کار می‌تواند عالی باشد، اکثر موفق‌ترین مالکان کسب و کار با فکر به پول کارشان را شروع نمی‌کنند. برای آنکه کسب و کارتان را رونق بدهید و به مالک موفق یک کسب و کار تبدیل شوید، به یک هدف روشن و مشخص نیاز خواهید داشت. این هدف باید ملموس‌تر از پول باشد، مثل خدمت به جامعه از طریق اشتغال زایی، حل مشکلی که در زندگی روزمره می‌بینید، یا دنبال کردن یک علاقه. این به معنی آن نیست که نباید برای سوددهی تلاش کنید، فقط اینکه باید هدف اصلی و اولیه‌تان دستیابی به هدف بزرگتری باشد.

۳. مشتری‌تان را بشناسید و خوب درک کنید

پیش از شروع، زمانی را صرف تحقیقات بازاری کنید و با مشتریان و صنعت‌تان آشنا شوید. برخی منابع وجود دارند که اطلاعات کافی و وافی در مورد خدمات و محصولات مورد تقاضا فراهم می‌آورند. همچنین باید درباره‌ی کسانی که محصول‌تان را می‌خرند یا از خدمات‌تان استفاده می‌کنند نیز فکر کنید و بهترین راه را برای خشنود کردن این عده پیدا کنید.

۴. به جای مقصد اولین قدم را مشخص کنید

باید همیشه با مدل کسب و کاری شروع کنید که بتوان به سرعت و با کم‌ترین بودجه‌ای آن را اجرا و اداره کرد. کسب و کارهای کوچک بسیاری هستند که با اهداف پر آب و تاب کارشان را شروع می‌کنند که به میزان سرمایه‌ استارت‌آپ زیاد و سرمایه‌گذاران نیاز دارد. با وجود این کسب و کار‌های موفق مدلی خواهند داشت که می‌توان آن را در مقیاس کوچک‌تر استفاده کرد. این به سرمایه‌گذاران احتمالی اثبات می‌کند که ایده‌ی شما راه معتبر و موثقی برای پول درآوردن است و شانس شما را برای دریافت پول سرمایه‌گذاری حتی بیشتر هم می‌کند (اگر این همان چیزی است که به دنبالش هستید.)

۵. شبکه حمایتی ایجاد کنید

یکی از مهمترین بخش‌های مالک موفق یک کسب و کار بودن، غلبه بر غرور و درخواست کمک است. بزرگترین منابع مشاوره‌ای شما می توانند گروه همکاران کسب و کار و سایر حرفه‌هایی باشند که اهداف شما را در سر دارند. دور و بر خودتان را از آدم‌های بادانش و موفق پر کنید و از این طریق همیشه تنور ایده‌ها و اشتیاق‌های‌تان را گرم نگه دارید.

۶. یک مربی خوب پیدا کنید

یک مربی خوب در این مورد کسی است که خودش مالک موفق یک کسب و کار بوده یا هست. مثالی خوب در این زمینه می‌تواند یکی از اعضای خانواده یا دوستان خانوادگی باشد که در کسب و کار موفق بوده است. این مربی می‌تواند به شما کمک کند همه‌چیز را درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت کارکنان‌تان برای پر کردن برگه‌های مالیاتی به شما یاد خواهد داد. چون دانش آن‌ها مستقیما از تجربه می‌آید، آن‌ها قاد هستند شخصا بیشتر از هر منبع دیگری به شما کمک کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *