آرتا سازه مرصاد

بخش ۳ رشد و پرورش کسب و کارتان

وبلاگ

۲۴ آبان ۱۴۰۱ 242 بازدید
آرتا سازه مرصاد

بخش ۳ رشد و پرورش کسب و کارتان

۱. معرفی‌نامه‌ی کسب و کارتان را کامل کنید

یک سخنرانی ۳۰ ثانیه‌ای آماده داشته باشید که کسب و کارتان را تا آنجا که ممکن است مفید و مختصر تشریح کند من جمله اطلاعاتی درباره‌ی اهداف، خدمات/محصولات، و مقاصدتان. داشتن یک معرفی‌نامه‌ی تمرین شده که بتواند شما را خیلی خوب به همه معرفی کند می‌تواند در شرایطی که سعی می‌کنید چیزی به مشتری بفروشید کمک‌تان کند و همچنین وقتی سعی می‌کنید سرمایه‌گذاری را جذب کنید نیز مفید خواهد بود. اگر نمی‌توانید کسب و کارتان را به این شیوه‌ی مختصر توصیف کنید، پس طرح کسب و کارتان به تصحیح نیاز دارد.

 

۲. به ارائه‌ی خدمات خوب مشهور شوید

شهرت خوب به دست آوردن مثل یک تبلیغات رایگان است؛ مشتریان حرف کسب و کار شما را با دوستان‌شان در میان خواهند گذاشت و بیشتر به شما رجوع خواهند کرد. بسته به این امر هر فروش را به مانند موفقیت یا شکست کسب و کارتان در نظر بگیرید. این همچنین به معنی آن است که باید با هر عملی که کسب و کارتان انجام می‌دهد و هر تعمالی که با مشتریان انجام می‌دهد همگام شوید. و یک قدم به مالک موفق یک کسب و کار نزدیک شوید.

۳. رقبای‌تان را با دقت زیر نظر بگیرید

باید همیشه برای ایده‌های جدید، به ویژه در شروع کار، به رقبای‌تان نگاه کنید. احتمالا آن‌ّها کاری را درست انجام می‌دهند. اگر بتوانید بفهمید آن کار چیست، می‌توانید آن را در کسب و کارتان به کار ببندید و از آزمون و خطایی که آن‌ها پشت سر گذاشته‌اند تا به اینجا برسند اجتناب کنید.

 

۴. همیشه به دنبال فرصت‌های رشد باشید

وقتی کسب و کارتان را به راه انداختید، بهتر است همیشه به دنبال مکان‌هایی باشید که می‌توانید آن‌ها را توسعه بدهید. چه این حرف به معنی آن باشد که به یک مغازه‌ی بزرگتر نقل مکان کنید، فضای تولیدتان را افزایش دهید، یا مکان جدیدی باز کنید به کسب و کار و اهداف‌تان بستگی خواهد داشت. مالک موفق یک کسب و کار درک می‌کند که یکی از مخالفان اصلی رشد بلند مدت ثابت می‌ماند. این یعنی ریسک کردن در زمینه‌ی توسعه و رشد به جای درجا زدن روی یک موفقیت.

 

۵. جریان‌های درآمدتان را متنوع کنید

راه دیگر برای افزایش ارزش کسب و کارتان آن است که حوزه‌های دیگری که می‌توانید از آن پول در بیاورید را بررسی کنید. فرض کنید اخیرا کسب و کار اصلی تان را راه انداخته‌اید، خوب اطراف‌تان را بگردید و ببینید کجا می‌توانید محصول یا خدمات متفاوتی را ارائه کنید. شاید مشتریان‌تان مرتبا برای یک قلم مرتبا به مغازه شما سر می‌زنند و بعد بلافاصله برای یک قلم دیگر به مغازه‌ای دیگر می‌روند. بررسی کنید آن قلم دیگر چیست و خودتان آن را نیز ارائه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *